ОСОБЕННОСТИ ПОСТМОДЕРНИСТСКОЙ ХУДОЖЕСТВЕННОЙ КОММУНИКАЦИИ В МУЗЫКЕ

В статье анализируется один из видов художественной коммуникации - общение композитора и слушателя в культуре постмодернизма. Автор исходит из положения, что полноценный контакт композитора и слушателя возможен на основе равноценности, равноправия, взаимного интереса партнёров друг к другу. Исследуется специфика постмодернистского субъекта. Изучаются временные и пространственные, а также семиотические аспекты музыкального творчества и восприятия. Рассматривается вопрос о возможности музыкальной коммуникации в культуре будущего.

FEATURES OF POSTMODERNIST ARTISTIC COMMUNICATION IN MUSIC

The article analyzes one of the forms of artistic communication - communication of the composer and the listener in the culture of postmodernism. The author proceeds from the assumption that the full contact of the composer and the listener is possible on the basis of the equivalence, equality, and mutual interest of the partners to each other. The specificity of postmodern subject is studied. The author researches the temporal, spatial and semiotic aspects of musical creativity and perception. The issue of the possibility of musical communication in the culture of the future is considered.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
5-2
Language
Russian
Pages
20-24
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia (Branch) in Sochi
Keywords
postmodernism; artistic communication; time; space; aesthetic experience; simulacrum; постмодернизм; художественная коммуникация; время; пространство; эстетическое переживание; симулякр
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/139087/
Share

Other records