КОНЦЕПЦИИ ЭМОЦИОНАЛЬНОГО ИНТЕЛЛЕКТА В СОВРЕМЕННОЙ ПРАКТИКЕ УПРАВЛЕНИЯ

В условиях постоянных изменений и нестабильности возрастает необходимость развития личностных качеств персонала для более эффективного функционирования организации. В результате формирования управления нематериальными активами компаний возникли методы управления эмоциями как части интеллектуального капитала. Статья посвящена рассмотрению основных моделей и методик измерения эмоционального интеллекта руководителя, их преимуществ, ограничений, эвристической ценности в применении к исследованиям в организациях.

THE EMOTIONAL INTELLIGENCE MODELS IN THE MODERN MANAGEMENT PRACTICES

In the face of constant changes and instability, every organization feels an increasing demand to develop personal qualities of the staff for the effective functioning. As a result of the formation of intangible assets management, the methods for managing emotions as a part of the intellectual capital have been developed. The article discusses the basic models and techniques for measuring emotional intelligence of the manager, their advantages, limitations and heuristic value when applied to the study of organizations.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательский дом ХОРС
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
18-20
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Friendship University of Russia
Keywords
персонал предприятия; personnel of a company; management; organizational behavior; sociology of management; personnel evaluation; personnel management; emotional intelligence; emotional leadership; управление; организационное поведение; социология управления; оценка персонала; управление персоналом; эмоциональный интеллект; эмоциональное лидерство
Share

Other records