Формирование бренда инновационных кластеров как одного из важнейших инструментов брендинга региона

В настоящее время в России и в мире активно формируются и развиваются инновационные территориальные кластеры. Функционирование инновационных кластеров, разработка их брендов значительно повышают позиционирование территории местонахождения кластера, влияют на формирования их бренда.

Branding of Innovation Clusters as One of the Most Important Tools of Region Branding

Currently, innovative regional clusters are formed and developed in Russia and throughout the world. Operation of innovation clusters, development of their brands significantly improves the positioning of cluster location, affects the formation of their brand. This article was prepared under financial support from RHF within the research project ‘‘International branding of innovation clusters in Russia'', Project No 13-32-01034 a1.

Publisher
Издательский дом «ТМБпринт»
Number of issue
11
Language
Russian
Pages
135-141
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
brand; branding areas; innovative regional clusters; positioning; бренд; брендинг территорий; инновационный территориальный кластер; позиционирование
Share

Other records

Мырзагалиева Ж.Ж.
Экологическое равновесие: Антропогенные изменения географической оболочки Земли, охрана природы. Ленинградский государственный университет имени А.С. Пушкина. 2013. P. 190-196