Системы оценки академических достижений учащихся как инструмент управления и контроля

Предметом рассмотрения являются системы оценки академических успехов и результатов обучения студентов. Сопоставление различных систем оценивания проводится на основе анализа их эффективности как инструмента контроля и оценки результатов обучения в процессе выполнения ими нормативной, информативно-диагностической и контрольно-поощрительной функций.

STUDENTS' ACADEMIC PERFORMANCE ASSESSMENT SYSTEMS AS A TOOL TO CONTROL THE LEVEL OF MASTERY OF EDUCATIONAL PROGRAMS

Assessment systems of students' academic achievement and their educational outcomesare the object of the study. The comparison of the different assessment systems is performed on the basis of the analysis of their efficiency as a tool of control and assessment of educational outcomes, which carries out a normative, informative and diagnostic function, as well as a control and incentive function during the educational process in higher education.

Authors
Publisher
Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего образования "Московский политехнический университет"
Number of issue
10
Language
Russian
Pages
3-13
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
quality of education; assessment system; academic achievement; normative function; informative function; diagnostic function; efficiency; educational programs; grading systems; European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS); ects; качество образования; системы оценки академических достижений учащихся; системы контроля и оценки результатов обучения; балльно-рейтинговая система
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/136018/
Share

Other records