Контроль с позиций требований современной лингводидактики

В статье рассматриваются концептуальные основы, которые могут обеспечить оптимальность содержания учебных контрольных материалов, повысить их качество и эффективность. На примере разработанного цикла контрольных работ к учебному комплексу «Здравствуй, русский!» авторы наглядно показывают возможность решения лингвометодических и лингводидактических задач.

Control in modern linguodidactics

The article deals with the conceptual basis to provide optimal control of the content of training materials, improve their quality and efficiency. On the example of the tests to the educational complex “Hello, Russian!” the authors demonstrate possible solutions of some methodological and didactic problems. The article may be useful for specialists interested in teaching Russian as a Foreign Language.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
101-107
Status
Published
Year
2013
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University, Moscow, Russia
  • 2 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
комплексность; integrated approach; russian as foreign language; initial and average stages; system of stage-by-stage control; linguistic and communicative competence; русский язык как иностранный; начальный и средний этапы; система поэтапного контроля; языковая и коммуникативная компетенция
Share

Other records

Kostromin A.B.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Русский и иностранные языки и методика их преподавания. 2013. P. 63-68