Негативные последствия изменения потребительских предпочтений на деятельность книгопечатных (полиграфических) издательств

За последние 20 лет доля читающего населения сократилась в 2 раза, уровень функциональной неграмотности школьников достиг 10 %. Наряду с этим книжная отрасль сокращает количество своих торговых точек.

The Negative Effects of Changes in Consumer Preferences for Activities Typographic (Printing) Publishers

Over the past 20 years the share of reading population has decreased by 2 times; the level of functional illiteracy of students has reached 10 %. In addition, the book industry has been reducing the number of its point of sales.

Authors
Publisher
Межрегиональная общественная организация "Фонд развития науки и культуры"
Number of issue
10
Language
Russian
Pages
84-86
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Russian University of Peoples Friendship, Moscow
Keywords
state support; share of reading population; publishing market; level of culture and education; господдержка; доля читающего населения; рынок книгопечатания; уровень культуры и образования
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/132948/
Share

Other records