ИССЛЕДОВАНИЕ ПРОГНОЗОВ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ ВОЗМОЖНОСТЕЙ ДИСТАНТНОГО ОБУЧЕНИЯ В ЛИНГВИСТИКЕ

Значительная часть инноваций нередко не доходит до практической реализации. Одна из причин этого – отсутствие должной информации по оценке и контролю над их использованием. В статье проводится анализ возможностей инновационного дистантного образования в методике обучения, а также поиск путей использования внутренних и внешних возможностей программы дистантного обучения. Процесс выявления этих возможностей представлен в виде диаграмм, описывающих последовательные этапы использования различных видов учебной деятельности, которые вместе взятые составляют логическую последовательность мероприятий, обеспечивающих динамику активного развития учебного процесса. Результатом проведённого авторами анализа является предложение об интеграции программы Coursera в учебный план российского университета, которая в своей концептуальной основе ориентируется на творческий потенциал обучаемых и изыскание путей его развития.

RESEARCH OF POSSIBILITIES OF DISTANCE LEARNING INTEGRATION INTO LINGUISTICS STUDIES.

Due to the large and continuous requirements to expand the range of instructional techniques in the system of education, innovations presenting sufficient new options for teaching foreign languages and methods for teaching them to different classes of learners have become the centre of many scholars’ experimental studies. Additionally, innovative teaching techniques have already augmented the standard classroom. Methods: We examine the evidence for possible effective integration of the known e- learning program into the curriculum of PFUR. Results: Studies show a profound increase in: student performance, activity, creativity, the ability to learn quickly and accurately. The increased activity and self – confidence are linked with the challenging and rewarding character of distance learning further arguing for a direct role of chat rooms, forums, online discussions, wiki pages proved by the received indices (percentage). Discussion: Given the important contribution to the discussion. It might be interesting that percentage of the increased personal activity with the distance learning program has sometimes reached twice as high as it is with the traditional learning. The benefits of this study are the profound help to define conditions for effective and resultative self – study.

Number of issue
8-7
Language
Russian
Pages
1677-1683
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
компьютерные технологии; online education; instruction techniques; curriculum integration; innovative teaching strategies; distance learning program; e-Learning; methods for teaching; дистантное обучение; инновационные обучающие стратегии; онлайн обучение; методика обучения
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/132343/
Share

Other records