Некоторые особенности понимания подростками слова "аромагия" (по данным ассоциативного эксперимента)

Статья посвящена проблеме влияния рекламных текстов на языковое сознание подростка. Предметом исследования является психологически реальное значение окказионализма «аромагия» в языковом сознании подростка. Результаты ассоциативного эксперимента с подростками 13-15 лет позволяют говорить о существовании «псевдопонятия» аромагия в сознании подростка.

Some Peculiarities of the Modern Adolescents'' Comprehension of the Word "Aromagic" ("Аромагия") Based on an Associative Experiment Data

The article is dedicated to the problem of advertisement influence on the linguistic consciousness. The subject of the research is the psychologically real meaning of the occasionalism «aromagic» («аромагия») in the linguistic consciousness of modern adolescents. A result of an association experiment with adolescents aged 13-15 reveals the existence of the «pseudo-concept» of aromagic in the adolescent's linguistic consciousness.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
128-133
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
late ontogeny; psychologically real word meaning; linguistic manipulation; ADVERTISING copy; associative experiment; поздний онтогенез; психологически реальное значение слова; речевое воздействие; рекламный текст; ассоциативный эксперимент
Share

Other records