ЯЗЫКОВЫЕ ОСОБЕННОСТИ AMBIENT MEDIA

В данной статье автор рассматривает языковые особенности современного вида нестандартной рекламы - Ambient media. Ambient media представляет собой одну из форм партизанского маркетинга. В рекламных сообщениях Ambient media употребляются различные языковые средства, которые помогают привлечь внимание потенциального покупателя. Их невозможно использовать массово и многократно. Основным приемом, как правило, являются метафоры, позволяющие донести до потребителя какую-то яркую особенность бренда. С учетом того, что потребители сталкиваются с Ambient media неожиданно и, как правило, однократно, сообщения бренда обязаны быть четкими, понятными и работающими на конкретные задачи продвижения.

LINGUISTIC SPECIFICS OF AMBIENT MEDIA

In the article the author examines linguistic specifics of the modern type of non-standard advertising - Ambient media. Ambient media is one of the forms of guerrilla marketing. In the Ambient media advertising messages they use various linguistic means which help to attract the attention of a potential customer. It's impossible to use them repeatedly and on a massive scale. The metaphors allowing to get over to a consumer a certain distinctive peculiarity of a brand usually serve as a basic method. Taking into account that the customers meet Ambient media suddenly and usually for once the messages of a brand should be clear, well-defined and oriented at the concrete tasks of promotion.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
8-2
Language
Russian
Pages
126-129
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
advertising; indirect advertising; language of advertising; linguistic specifics of untraditional advertising; linguistic specifics; реклама; непрямая реклама; языковые особенности; язык рекламы; языковые особенности нетрадиционной рекламы

Other records