РЕАЛИЗАЦИЯ ПРИНЦИПА СИСТЕМАТИЗАЦИИ ГРАММАТИЧЕСКОГО МАТЕРИАЛА ПРИ ФОРМИРОВАНИИ ЯЗЫКОВОЙ КОМПЕТЕНЦИИ У ИНОСТРАННЫХ УЧАЩИХСЯ (ДОВУЗОВСКОЕ ОБУЧЕНИЕ)

Данная статья рассматривает вопросы формирования языковой компетенции, что соответствует выработке долговременных морфолого-синтаксических навыков, при характерной для современной методики практической направленности обучения РКИ с реализацией принципа систематизации методических подсистем.

Implementation of the Principles of Grammatical Material Systematization in the Formation of Foreign Students’ Language Competence (Pre-University Education)

This article examines the topics of language competence formation which corresponds to the development of long-term morphological and syntactic skills in typical for modern methods of practical orientation of teaching Russian as a Foreign Language (RFL) with the implementation of the principle of subsystems’ methodological systematization.

Authors
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
27-30
Status
Published
Year
2014
Organizations
  • 1 People’s Friendship University of Russia
Keywords
долговременные морфологосинтаксические навыки; целостное восприятие материала; методические системы широкого и узкого плана; метаязык грамматических таблиц; виды и время систематизации как методического приема; long-term morphological and syntactic skills; holistic perception of the material; methodical system of broad and narrow plan; meta-language of grammar tables; varieties and time of classification as a methodological technique
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/131425/
Share

Other records