Поведение потребителей в интернет-среде: поколение Z и его приоритеты

Статья посвящена осмыслению новых реалий интернет-пространства в контексте коммерческих коммуникаций. Рассмотрено состояние коммуникационного рынка и его цифровых драйверов. Уточнен портрет интернет-пользователя, изучены основные направления его взаимодействия с цифровыми каналами. Особое внимание авторами уделяется поведению поколения Z в маркетинговом ключе. На основе анализа поведения нового поколения выявлены некоторые методы воздействия и ориентиры, необходимые при выстраивании стратегий в современной коммуникационной индустрии.

The paper is dedicated to the new realities of digital space in the context of commercial communications. Based on open sources, the authors analyze the state of the communication market and its digital-drivers, reveal specific characteristics of Internet user, and provide the description of the main directions of users’ interaction with digital channels. Special attention is paid to marketing behavior of ‘generation Z’. Based on the analysis of the behavior of this new generation, authors reveal and systematize some methods of influence and guidelines for communicative strategies in modern communications industry.

Publisher
Шарков Феликс Изосимович
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
93-103
Status
Published
Volume
6
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
performance; Big Data; digital marketing; augmented reality; native advertising; generation z; content; branding; цифровой маркетинг; дополненная реальность; нативная реклама; поколение Z; контент; брендинг
Date of creation
20.10.2018
Date of change
20.10.2018
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/13100/
Share

Other records