Современный медийный образ как архетип

В статье рассматриваются актуальные проблемы журналистского творчества, связанные с архетипической детерминацией медиатекста. Выдвигается гипотеза, что медиаобраз современного мира строится на архетипических ценностях субъекта информационной деятельности и потребителя информации. В центре этого процесса – диалог архетипов создателя и потребителя информации (в известной мере также являющегося ее творцом). В статье анализируется медиаобраз Ивана Охлобыстина как знаковой фигуры в рассматриваемом контексте.

The modern media image as an archetype

The article is dedicated to actual problems of journalistic work connected with the archetypical determination of media text. Author suggests a hypothesis that media image of the modern world is constructed on archetypical values of information activity subject and information consumer. In the center of this process there is an archetypical dialogue of information maker and consumer, who to some extent, is also its maker. In the article the media image of Ivan Ochlobystin as a symbolic figure in the considered context is analysed.

Authors
Number of issue
13
Language
Russian
Pages
237-245
Status
Published
Year
2012
Organizations
  • 1 People Friendship University of Russia
  • 2 РУДН
Keywords
медиаобраз; media image; media text; archetypical determination; dialogue; Ivan Ochlobystin; author; audience; медиатекст; архетипическая детерминация; диалог; Иван Охлобыстин; автор; аудитория
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/128698/
Share

Other records