Статья посвящена анализу информационной среды предприятия и ключевых маркетинговых аспектов формирования информационной системы бизнеса. Раскрываются ключевые факторы влияния информационной среды бизнеса на уровень и качество управленческих решений коммерческих организаций. Особое внимание уделяется приоритетным аспектам формирования внутренней и внешней информационной среды организации, детализируется роль маркетинговой службы как поставщика информации для руководства компании и её приоритетных служб. В статье рассмотрены актуальные примеры фокусировки усилий маркетинговых служб предприятий и названы приоритетные источники маркетинговой информации.
The paper presents the analysis of the information environment of the organization and the key marketing aspects of business information system. The main factors of the business information environment influencing the level and quality of managerial decisions of commercial organizations are given. The special attention is given to the priority aspects of formation of the internal and external information environment of the organization; the role of marketing service as the information supplier for the company management and its priority departments is explained. The paper deals with the real examples of taking efforts by the companies' marketing services; the priority sources of marketing information are identified.