Цель - показать возможности применения инновационной педагогической технологии развития творческих способностей младших школьников на основе разработанной автором программы «Флористика - общение с природой языком искусства». Анализируется процесс профессиональной подготовки будущего учителя начальной школы в вузе, а также содержательные и методические основы формирования творческих способностей младших школьников. Задачи: пробуждение в ребенке творческой личности; расширение кругозора знаний о природе; воспитание уважительного отношения к природе.
The purpose of the paper is to show possibilities of application of innovative pedagogical technology for development of creative abilities at younger pupils on the basis of the authors program Floristics as a dialogue with the nature in the art language. The object of research is the process of professional training of the future teacher of elementary school in higher school. The object of research includes substantial and methodical bases of formation of creative abilities of younger pupils. The tasks of research are as follows: (1) awakening in the child of the creative person; (2) expansion of his outlook of knowledge of the nature; and (3) education of the valid relation to the nature.