ВНЕШНЯЯ ТОРГОВЛЯ КАК ФАКТОР РАЗВИТИЯ ЭКОНОМИКИ КАМБОДЖИ

Показано, что стратегия внешнеэкономических связей Камбоджи в рыночной системе нацелена на обеспечение достижения экономического роста, занятости и повышения уровня жизни населения. Как экономическая категория внешняя торговая представляет собой систему экономических отношений, возникающих при движении ресурсов всех видов между государствами и экономическими субъектами разных государств. Повышение уровня внешнеторгового потенциала страны обеспечивается эффективным решением экономических, социальных и других задач общественного развития страны, в том числе и проблем занятости населения.

External trade as a factor of development of Cambodia economics

The article shows that the strategy of foreign economic relations of Cambodia in market system is aimed at maintenance of achievement of economic growth, employment and increase of level of life of the population. As an economic category, external trading represents the system of the economic attitudes arising at the movement of resources of all types between the states and economic subjects of the different states. In authors' opinion, increase of a level of the foreign trade potential of the country is provided with the effective decision of economic, social and other problems of social development of the country, including problems of employment.

Authors
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
31-35
Status
Published
Year
2011
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
market system; economic growth; external trading; economic attitude; рыночная система; экономический рост; экономические отношения; внешняя торговля
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/125288/
Share

Other records