Методическая организация работы с лексикой экранизированных русских сказок на занятиях по русскому языку с иностранными студентами-филологами

Статья посвящена методическим проблемам организации лексического материала экранизированных русских сказок в процессе обучения русскому языку как иностранному студентов-филологов. Также в работе приведены данные, полученные в ходе экспериментального обучения по разработанной автором методике.

Methodological organisation of work on lexis of filmed russian fairy-tales at lessons of russian for foreign phylologists

The article is devoted to actual methodological problems of organization of lexical material of filmed Russian fairytales while teaching foreign philologists Russian language. The author of the article has developed methods of the teaching Russian lexis using filmed Russian fairytales. The article also contains results of the experiment which was hold in the process of experimental education.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
111-115
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Keywords
лингвокультурологическое комментирование; linguistic and cultural commenting; linguistic and cultural analysis of fairytale texts; teaching Russian lexis; folklore text; filmed Russian fairy-tales; лингвокультурологический анализ; экранизированная русская народная сказка; обучение лексике; фольклорный текст
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/122792/
Share

Other records

Bocharova M.A.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Русский и иностранные языки и методика их преподавания. 2010. P. 40-45