Статья посвящена проблеме организации внеаудиторной работы студентов с целью формирования у них навыков устного общения, а также общекультурной компетенции в условиях обучения в языковой среде. Внимание к этой проблеме обусловлено необходимостью повышения эффективности обучения студентов русскому языку как иностранному для более успешной сдачи ими итогового контрольного тестирования. Поиск путей повышения качества обучения привёл к необходимости использования возможностей внеаудиторной формы работы как дополнительного средства обучения РКИ.
The article is devoted to problem of organization of extracurricular work of students of the preparatory faculty aiming at forming their oral communication skills and cultural competence in learning in the language environment. The main attention is paid to the formation of students' listening skills. Attention to this problem is due to the need to improve the effectiveness of students learning Russian as a foreign language for a more successful completion of their final test. Search for various ways to enhance learning has led to the necessity of using opportunities of extracurricular work forms as an additional means of teaching Russian as a foreign language.