Восприятие арабскими учащимися русских звуковых последовательностей с [j-и]

Результатом неусвоенности арабскими учащимися артикуляционной и перцептивной базы русского языка является наличие в русской речи арабских учащихся большого количества ошибок, связанных с нарушением звуковой организации русского слова: например, неразличение звуковых последовательностей с [j-и]. В статье приводятся примеры восприятия арабскими учащимися этих последовательностей, полученные в результате анализа письменных работ арабских учащихся.

THE PERCEPTION OF RUSSIAN SOUND SEQUENCES WITH [J-И] BY ARAB STUDENTS

The non-acquirements of the articulatory and perceptive bases of the Russian language by Arab students lead to a great amount of mistakes dealing with the wrong sound formation of the Russian word in Arab students' speech. The non-distinction of Russian sound sequences with (j-и] by Arab students may be considered a good example of such mistakes. The material of the article given as a result of the analysis of Arab students' written work demonstrates the wrong perception of these sound sequences by Arab students.

Authors
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
78-84
Status
Published
Year
2007
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
  • 2 Российский университет дружбы народов
Date of creation
08.07.2024
Date of change
08.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/118282/
Share

Other records

LOZYUMENKO VLADIMIR
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Русский и иностранные языки и методика их преподавания. 2007. P. 92-98