КРЕАТИВНЫЙ ПОДХОД К ОБУЧЕНИЮ СТУДЕНТОВ СФЕРЫ СЕРВИСА И ГОСТЕПРИИМСТВА

В сфере сервиса и гостеприимства успех бизнеса зависит от эмоций и впечатлений гостей, которые пользуются услугами предприятий индустрии. Определяющую роль играет умение сотрудников удивить посетителя заведения, обогатить его клиентский опыт тем самым послевкусием, которое в сфере сервиса называется эффектом удивления. Эта статья рассматривает, каким образом креативный подход к обучению студентов сферы гостеприимства способствует формированию у будущих специалистов ключевых навыков и компетенций по созданию уникального опыта у гостей.

In the field of service and hospitality, business success depends on the emotions and impressions of guests who use the services of the industry. The determining role is played by the ability of the employees to surprise the visitor of the institution, to enrich his customer experience with aftertaste, which is called wow-effect in the service industry. This article examines how a creative approach to teaching students in service and hospitality contributes to the formation of key skills and competencies of future professionals to create a unique guest experience.

Publisher
Волкова Марина Владиславовна
Number of issue
1-1
Language
Russian
Pages
54-56
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 ФГАОУ ВО «Российский университет дружбы народов им. Патриса Лумумбы»
Keywords
creative thinking; creative approach to learning; training of specialists; service sector; hospitality industry; customer experience; креативное мышление; креативный подход к обучению; подготовка специалистов; сфера сервиса; индустрия гостеприимства; клиентский опыт
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/111904/
Share

Other records

Кобалава Ж.Д., Контарева Н.И., Хрулева Ю.В., Андриамануэри Р.Т., Ефремовцева М.А., Карапетян Л.В.
Russian Journal of Cardiology. Silicea-Poligraf. Vol. 29. 2024. P. 70-78