КОГНИТИВНЫЕ АСПЕКТЫ РЕАЛИЗАЦИИ ПЕРСУАЗИВНОЙ ИНТЕНЦИИ В РЕКЛАМНОМ МЕДИАДИСКУРСЕ

Актуализируется исследование персуазивной интенции в рекламном медиадискурсе сквозь призму когнитивной лингвистики. Целью статьи является выявление когнитивных механизмов и описание когнитивных стратегий воздействия на субъекта персуазивной коммуникации. Сделан вывод о комплексной реализации персуазивной интенции в рекламном медиадискурсе.

The study of persuasive intention in advertising media discourse through the prism of cognitive linguistics is updated. The purpose of the article is to identify cognitive mechanisms and describe cognitive strategies for influencing the subject of persuasive communication. The conclusion is made about the complex implementation of the persuasive intention in the advertising media discourse.

Publisher
Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов
Number of issue
1-2
Language
Russian
Pages
270-274
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
ognitive linguistics; persuasive communication; advertising media discourse; polycode; когнитивная лингвистика; персуазивная коммуникация; рекламный медиадискурс; поликодовость
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/111452/
Share

Other records