КОГНИТИВНО-ПРАГМАТИЧЕСКАЯ СПЕЦИФИКА ЛОКАЛИЗАЦИИ ВИДЕОИГР (НА МАТЕРИАЛЕ ВИДЕОИГРЫ “HORIZON ZERO DAWN”)

Локализация видеоигр - специфическая разновидность перевода, обладающая не только языковыми, но и когнитивно-прагматическими особенностями, связанными с отличительной чертой видеоигр - их интерактивностью. Данная статья посвящена исследованию этих особенностей на материале испанской и русской версий популярной видеоигры “Horizon Zero Dawn”.

Video game localisation is a specific type of translation that has not only linguistic but also cognitive and pragmatic features related to the key characteristic of video games: their interactivity. This article is devoted to the study of these features on the material of Spanish and Russian versions of the popular video game “Horizon Zero Dawn”.

Publisher
Общероссийская общественная организация Российская ассоциация лингвистов-когнитологов
Number of issue
1-1
Language
Russian
Pages
233-236
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
video game; language localisation; intercultural communication; translation inaccuracies; cognitive biases; видеоигра; языковая локализация; межкультурная коммуникация; неточности перевода; когнитивные искажения
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/111315/
Share

Other records