В данной статье раскрывается понятие influence-маркетинга в рамках маркетинга в сети Интернет. Приводятся способы выбора и поиска лидера мнения для проведения рекламных digital-кампаний с акцентом на сервисы аналитики социальных сетей. На основе сравнения сервисов Yoloco и JagaJam проанализированы схожие и отличительные особенности использования программ для подбора лидеров мнений и оценки эффективности кампаний. Даны общие рекомендации по выбору одного из перечисленных сервисов аналитики в зависимости от субъекта и целей кампании.
This article reveals the concept of influence marketing within the framework of Internet marketing. The methods of choosing and searching for an opinion leader for conducting digital advertising campaigns with an emphasis on social network analytics services are given. Based on a comparison of Yoloco and JagaJam services, similar and distinctive features of using programs for selecting opinion leaders and evaluating the effectiveness of campaigns are analyzed. General recommendations are given for choosing one of the listed analytics services depending on the subject and the goals of the campaign.