Бренд Яндекс как пример развития успешного корпоративного бренда в России

Статья посвящена исследованию корпоративного бренда. Рассмотрены сущность, особенности и задачи корпоративного брендинга, история развития корпоративного бренда компании «Яндекс» в контексте рынка России, охвачены этапы развития компании, маркетинговые стратегии, изменение ролей технологий и маркетинга в создании корпоративного бренда.

The article is devoted to the study of the corporate brand. The essence, features and objectives of corporate branding, the history of the development of the Yandex corporate brand in the context of the Russian market are considered, the stages of the company's development, marketing strategies, changing roles of technology and marketing in creating a corporate brand are covered.

Publisher
Пуляк Александр Владимирович
Number of issue
1
Language
Russian
Pages
76-79
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
corporate brand; yandex; product; branding; marketing; technology; identity; mission; values; features of corporate branding; objectives of corporate branding; корпоративный бренд; яндекс; продукт; брендинг; маркетинг; технологии; идентичность; миссия; ценности; особенности корпоративного брендинга; задачи корпоративного брендинга
Date of creation
01.07.2024
Date of change
01.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/109525/
Share

Other records