Актуальность исследования определяется изменением рекламного рынка Российской Федерации в нынешних политических условиях. Цель статьи заключается во всестороннем обзоре понятия рекламы. Научная новизна исследования обусловлена выявлением наиболее употребляемых определений рекламы в контексте межкультурной коммуникации и анализом рекламной кампании, ориентированной на российских потребителей. Объект исследования - теоретический аспект понятия рекламы. Предмет исследования - определения и сущность рекламы в работах российских и зарубежных учёных. Полученные результаты могут быть полезны при дальнейшем изучении рекламного дискурса.
The relevance of the study is determined by changes in the advertising market of the Russian Federation in the current political conditions. The purpose of this article is to provide a comprehensive overview of the concept of advertising. The scientific novelty of the study is due to the identification of the most commonly used definitions of advertising in the context of intercultural communication and the analysis of an advertising campaign aimed at Russian consumers. The object of the study is the theoretical aspect of the concept of advertising. The subject of the study is the definitions and essence of advertising in the works of Russian and foreign scientists. The results obtained may be useful in further studying advertising discourse.