В статье представлены результаты исследования связей между шкалами академической мотивации и компонентами отношения к цифровым образовательным технологиям (ЦОТ) в группах студентов-психологов РУДН и студентов педагогов-психологов НГПУ. Выявлено преобладание сходных тенденций в корреляциях изучаемых переменных: как правило, внутренняя мотивация и мотивация самоуважения положительно, а амотивация - отрицательно коррелируют с показателями отношения к ЦОТ в обеих группах студентов.
The article presents the research on the relations between scales of academic motivation and components of attitudes towards digital educational technologies (DETs) in groups of psychology students (RUDN University) and students of psychological and pedagogical education (NCSPU). The predominance of similar trends in the correlations of the studied variables was revealed: as a rule, internal motivation and self-esteem motivation are positively correlatedwith indicators of attitude towards DETs, and amotivation is negatively correlated with indicators of attitude towards DETs in both groups of students.