Несмотря на беспрерывный процесс глобализации общества, японская медиасфера по сей день остается недостаточно исследованной областью. Можно выдвинуть следующую гипотезу: с развитием информационного общества и беспрерывного процесса глобализации японская система средств массовой информации претерпевает значительные изменения, все же сохраняя традиционные черты, не свойственные западному миру. Целью данной статьи является выявление особенных черт средств массовых коммуникаций Японии на примере печатной прессы и телевидения. Объектами исследования являются популярные газеты и телеканалы Японии.
Despite the continuous process of globalization of society, the Japanese media sphere remains an insufficiently researched area to this day. One can put forward the following hypothesis: with the development of the information society and the continuous process of globalization, the Japanese media system is undergoing significant changes, while still retaining traditional features that are not typical of the Western world. The purpose of this article is to identify the special features of the Japanese mass media on the example of the print press and television. The objects of the study are popular newspapers and TV channels in Japan.