В статье рассмотрены особенности восприятия московским студенчеством таких понятий как "секта", "тренинг", "культ" с помощью методики семантического дифференциала, проблема смешения которых может привести к вовлечению молодёжи в деструктивные образования. Понятия «тренинг» и «секта» находятся на разных краях семантического спектра, разделяются в сознании московского студенчества. Данные понятие слабо отражены в представлениях столичного студенчества что может приводить к смешению понятий и более высокому риску быть вовлечённым в деструктивные образования.
This article considers the peculiarities of Moscow students' perception of such concepts as "sect", "personal growth training", "cult" with the help of semantic differential methodology, the problem of confusion of which can lead to the involvement of young people in destructive entities. The notions of "training" and "sect" are on different edges of the semantic spectrum and are separated in the minds of Moscow students. These concepts are poorly reflected in the perceptions of capital city students, which may lead to confusion of concepts and a higher risk of being involved in destructive formations.