В данном исследовании рассмотрено совершенствование механизма управления в сфере банковской деятельности в условиях цифровой трансформации. Актуальность темы не вызывает сомнений. Целью исследования является изучение вопросов механизма управления в сфере банковской деятельности в условиях конкуренции и в целях укрепления позиций. Методы исследования. В исследовании применены описательные и экспериментальные данные, обзор литературы, ретроспективный подход и др.
This study examines the improvement of the management mechanism in the banking sector in the context of digital transformation. The relevance of the topic is beyond doubt. The purpose of the study is to study the issues of the management mechanism in the field of banking in a competitive environment, where digital transformation is necessary for those who want to strengthen their positions in the market. Experts estimate that more than 70 percent of the world's banks are gradually erasing the boundaries between different industries. Today, commercial banks are facing new competitors. Among them are promising fintech startups, ecosystems that unite financial and non-financial players. Research methods. The study uses descriptive and experimental data, a literature review, a retrospective approach, etc.