The purpose of the study is to determine the necessary steps to form a student's motivation in a mixed language class. The biggest problem in language teaching is how to keep the student's interest by teaching and improving his language skills. In recent years, the demand of multilingual students has been growing in various fields, and a positive attitude plays a crucial role in learning any foreign language, so we are beginning to seriously think about giving methodological advice to instructors, as well as to the student to do well in the discipline and achieve a good academic result. The scientific novelty of the study is characterized by the substantiation of the importance of motivational factors in the mixed study of foreign languages. The results obtained indicate that the real problem of the lack of motivation to study PF is the lack of interest in psychological factors that play an important role in the continuation of the educational process; especially recently and in connection with the crises that swept the world and forced us to use technology without mastering the necessary skills for proper management of mixed language classes.
Цель исследования - определить необходимые шаги по формированию мотивации студента в смешанном языковом классе. Самая большая проблема в преподавании языка заключается в том, как удержать интерес студента путем обучения и повышения его языковых навыков. В последние годы спрос полиязычных студентов растет в различных областях, и положительное отношение играет решающую роль в изучении любого иностранного языка, так что мы начинаем серьезно задумываться о том, чтобы дать методические советы инструкторам, а также учащемуся хорошо заняться дисциплиной и добиться хорошего академического результата. Научная новизна исследования характеризуется обоснованием значимости мотивационных факторов при смешанном изучении иностранных языков. Полученные результаты свидетельствуют о том, что реальная проблема отсутствия мотивации к изучению ПФ заключается в отсутствии интереса к психологическим факторам, которые играют важную роль в продолжении учебного процесса; особенно в последнее время и в связи с кризисами, которые прокатились по миру и вынудили нас использовать технологии, не овладев необходимыми навыками для надлежащего управления смешанными языковыми классами.