Influencer marketing as a brand strategy

The growth of competition in the international markets for goods and services is a determinant of the implementation of measures to improve the efficiency of brand promotion, and also necessitates the formation of consumer loyalty, ensuring a high level of knowledge about the brand, and increasing its level of recognition. The growing informatization of society and the globalization of the information space are causing the transformation of marketing communications, in particular, the increasing importance of digital marketing. An equally important modern trend is the “second wind” of influencer marketing, which has also been known since the second half of the 20th century like celebrity marketing. This is a tool for addressing the target audience through popular and well-known personalities whom the target audience listens to, respects and whose example they follow. Defining goals and KPIs before starting an advertising campaign helps to choose the right blogger. As such, Influencer Marketing is growing and has great potential to boost marketing efforts and increase sales and conversions. The influencer marketing platforms mentioned above will help a company select the right influencers and partner with them to reap the benefits for their business. The purpose of the article is to study the essence of influencer marketing and the peculiarities of its use as a brand strategy.

Рост конкуренции на международных рынках является определяющим фактором для реализации мероприятий по повышению эффективности продвижения бренда, а также обуславливает необходимость формирования лояльности потребителей, обеспечения высокого уровня знаний о бренде, повышения уровня узнаваемости. Растущая информатизация общества и глобализация информационного пространства обусловливают трансформацию маркетинговых коммуникаций, в частности, возрастающее значение цифрового маркетинга. Не менее важным современным трендом является «второе дыхание» маркетинга влияния, который также известен со второй половины 20 века как маркетинг селебрити. Это инструмент обращения к целевой аудитории через популярных и известных личностей, к которым целевая аудитория прислушивается, уважает и чьему примеру следует. Определение целей и KPI перед запуском рекламной кампании помогает правильно выбрать блогера. Таким образом, Influencer Marketing растет и имеет большой потенциал для активизации маркетинговых усилий и увеличения продаж и конверсий. Платформы такого маркетинга помогут компании выбрать правильных влиятельных лиц и сотрудничать с ними, чтобы извлечь выгоду для своего бизнеса. Цель статьи - изучить сущность маркетинга влияния и особенности его использования в качестве бренд-стратегии.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Аналитика Родис
Number of issue
2-1
Language
English
Pages
337-345
Status
Published
Volume
13
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
influencer marketing; маркетинг влияния; бренд; инфлюенсер; стратегия бренда; социальные сети; influencing marketing; brand; influencer; brand strategy; social networks
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/101285/
Share

Other records